Nejhloupější sáček na světě

Plasty, všude a ve všem. Doma třídíme odpad a za den bohužel naplníme daleko rychleji odpad plasty a různými obaly, než klasický organický odpad. Zřejmě jsem si toho ještě víc vědomá po přečtení článků o Zero Waste, které píše Martina Kročilová. V nich nám ukazuje, že to jde i jinak, jen se musí chtít.

Na zbytečné obaly narazíte bohužel víc než často. Plastové tašky a sáčky jsou součástí našeho každodenního bytí. Kdyby ovšem vyhlásili anketu o nejhloupější sáček na světě, řekla bych, že jsem narazila na velmi dobrého kandidáta, ne-li výherce. Jde o sáček, v kterém mi paní lékárnice podala krabičku s prášky. A ať nad tím sebevíc přemýšlím, nenacházím žádný smysl v tomto přebytečném obalu. Sáček není moc velký, asi jako otevřená dlaň, vleze se do něho pár krabiček s přášky. Nechápu, na co je třeba balit krabičku, která je sama o sobě obal, do dalšího obalu. Sáček nemá ani uši, aby jste si ho nesli jako mini taštičku.

sacek

Předpokládám, že lékárny ho používají jako reklamu, protože na nich tisknou své jméno a adresu, ale pro mě to není moc pozitivní reklama. Jediný účel těchto mini sáčků, který mě napadá, je zakrýt, co jste v lékárně koupili, stejně jako v Americe schovávají flašku alkoholu do papírového sáčku. Jak vidíte, já nic neschovávám, veřejně přiznávám, že jsem závislák na prášcích na alergii 🙂 Každopádně tento sáček je pro své vlastnosti težké na cokoliv znovu použít, takže určitě končí ve většině domácnostní přímo v koši.

Já jsem sáček vzala jen jednou a protože jsem to nečekala. Od té doby už předtím, než se paní lékárnice natáhne pod pult, říkám, že žádný sáček nepotřebuji. Jaké jsou vaše zkušenosti se zbytečnými obaly?

2 thoughts on “Nejhloupější sáček na světě

  1. moji soukromou „anketu“ vyhrály sáčky, do nichž mi dají už jednou zabalené zboží ❓ Jakmile jsem se ohradila, že „pytlik nechci“, prodavačka měla snahu mě utnout slovy:“SE musí“. – povolila ryze pod nátlakem – žádný sáček anebo tam navážené zboží nechám .

    • Já když řeknu, že žádný sáček nechci, tak se na mě podívají jako na mimozemšťana, zvlášť když je „zadarmo“.

Zanechat Odpověď

